Leta i den här bloggen

måndag 14 maj 2012

Fotosöndag!

Hej alla!
Hur har helgen varit? Det blev ju mycket bättre väder än väntat och igår fick vi fart minsann här hemma och hann en hel del. Vi satte ihop vår nya gräsklippare, putsade fönster, tvättade hängrännor, lövade och dammade av utesoffgruppen.....Det blev en härlig lunch ute i soffan och solen stack ordentligt i våra vita skinn.

Som belöning för allt jobb blev det lite fotande en stund framåt kvällskvisten. Naturen är ljuvlig just nu! Finns ingen bättre tid på året. Här kommer lite resultat av mitt fotande. Titta och njuuut! Min minsting som jag kallar lilla bubblan och jag hade en riktig liten guldstund i Alnarpsparken utanför Lomma. Kändes som om vi var i Körsbärsdalen i Bröderna Lejonhjärta filmen! En liten stund man kan leva länge på :)

En rapsstjälk med pileträd i bakgrunden...

Gult gult gult. Intensiv färg eller hur?

Har minsann fått med en liten fluga!


En riktig Skånevy; det är här jag hör hemma :)

Blommande rhododendron i Alnarpsparken

Cerise magnolia...mmmmm that´s me!


Llila Bubblan luktar ifall körsbärsblommorna luktar gott.

 
Nu får jag gå och ta itu med ite kontering av fakturor. Allt skall göras och det lägger sig lätt på hög.
Njut av ännu en trevlig vårdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar