Leta i den här bloggen

torsdag 10 oktober 2013

Peace love joy


Idag skulle jag bara vilja ta fram alla färger och skapa mig en stor färgglad oljemålning. Det var länge sedan sist. Jag målade med olja alltså. Har fått i mitt huvud en bild av en härligt färgrik Hippie tavla. Ni vet, blommor, kransar, Peace on earth, love...joy...Det vore väl härligt. Ja,ja, blir det ingen stor så blir det säkert en liten i datorn. Det är kul att skapa i konst i datorn också. Kanske man skulle ta och skapa lite hippie tavlor som canvasmotiv??




 
 
Nästa vecka blir det lite förberedelser inför flärd och hantverksmässan i Alnarp som hålls söndagen 20 oktober 10-16 i Alnarp. Alla som bor nära är välkomna. Fika ingår i entrén.
 
Fast idag får jag nog börja ta tag i bokföringen. Strax dags att momsa igen. Hippietavlan får vänta. Får komponera ihop den i huvudet under tiden som jag konterar och matar in siffror ;)
 
Ha en färgglad dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar