Leta i den här bloggen

fredag 1 april 2011

En dopsång/barnsång håller på att växa fram!

Good morning! Har ni blivit lurade idag? Jag har haft min nya sång i huvudet hela natten. Igår började jag på en liten ny låt vid pianot. En liten fin dopsång/barnsång ska det bli. Inte för att vi ska ha fler små, men förmodligen har jag fått detta i huvudet för att vi håller på med projektet doptavlor i canvas just nu. Det är roligt för Elias vill nu hela tiden att vi ska sjunga "den där med fingar och tår".....Jag tror minsann jag har fått en liten musikalisk kille till som kommer att gå i storebrors fotspår med dans och musik. Jag har också bestämt mig för att börja ge pianolektioner till barn till hösten. Schemat är ju redan späckat, men några stycken barn ska jag försöka hinna med. Läste just att Kulturskolan här i Lomma är väldigt populär och det är långa köer till just pianospelande. Här kan jag göra en insats! Min son Ludvig avancerar snabbt och vi är redan inne på ackordspel och komp. Han är så duktig och jag är så stolt. Vi brukar alltid köra med "fritt spel" i slutet, då han får lära sig (eller själv ta ut) melodislingor han gillar (oftast blir det hip hop hits). Han blir så stolt och växer en meter när han märker hur han själv kan. Jag vill att mitt företag ska kopplas mer ihop med musik, så detta är ytterligare en anledning varför jag ska satsa på att ge pianolektioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar