Leta i den här bloggen

tisdag 12 april 2011

Längtar till badbryggan!



Oj oj oj, vad det droppar idag. Efter en underbart härlig vårdag i går så är det regn idag. Men det är bra, för min man strödde ut blåkorn på gräsmattan för några dagar sedan, så det behövs lite regn för att få ner det i marken. Men visst längtar man efter sommaren en dag som denna, efter ljusa sommarkvällar och ljumma vindar, efter smutsiga barnfötter och kladdiga  små jordgubbsfingrar.....men nu kommer det att gå fort; det finns en fördel med en sträng vinter - när kylan väl släpper greppet blir det sommar nästan direkt! Det kliar i mina fingrar vad gäller fotandet; det ska bli kul att få ge sig ut i naturen och fånga alla fina ögonblick med barnen. Det vackraste minnet av förra sommaren var på badbryggan i stugan; denna magiska sommarkväll i juli då allt bara var perfekt. Vilken tur jag fick det hela fångat på bild! Skulle gärna vilja investera i ett nytt objektiv; aptiten växer hela tiden.....det är en dyr hobby att fotografera. Men för övrigt är jag ganska billig i drift, tycker min man :-D
Idag har jag spelat in min dopsång vid pianot. Ni ska snart få ta del utav den, men ni får vänta lite, det ska bli på ett alldeles speciellt sätt.........hade jag tänkt.

1 kommentar:

  1. Dessa bilder är helt magiska, verkligen underbara. Jag vill oxå ut och FOTA allt fint som kommer nu..... När ska vi?

    SvaraRadera