Leta i den här bloggen

fredag 8 april 2011

Två små söta fötter.....

Två små söta fötter med små tår......

Titta en sån liten hand! Lille Elias, nu är du redan tre år!
Har gått och nynnat på min dopsång ett tag nu, det tar ett tag innan man kommer på hur texten exakt ska vara och hur melodin exakt ska gå. Men nu börjar den ta form, jag tror faktiskt jag har alltihop!

Jag ska spela in den nästa vecka, så ska ni få höra hur den låter. Vad synd att den inte kom till lite tidigare, för då kunde vi ju ha spelat den på Elias dop! Men man vet aldrig, kanske den kan få äran att förgylla någon annans dop?  Så här lyder texten:

                                          ---
Jag håller en bit himmel i min famn

Så nära, så tätt intill, vilar du så sött och tryggt i famnen min
Hela världen den står still, ett mirakel kommit till, få se, ja du har
Två små söta händer med små fingrar, två små söta fötter med små tår
Du vackra lilla barn, finn din väg till tryggad hamn, jag håller en bit lycka i min famn
Guds lilla änglaskara vakar över dig, dig skall inget fattas, nej, åh nej
Du vackra lilla barn, så älskad av oss är, jag håller en bit himmel i min famn

En egen röst, en egen ton, stark kärlek smälter samman i en ny person,
Hela världen ler ett slag, hör små fina andetag, så fin, så liten

Två små söta händer med små fingrar, två små söta fötter med små tår
Du vackra lilla barn, finn din väg till tryggad hamn, jag håller en bit lycka i min famn
---
Du vackra lilla barn, så älskad av oss är, jag håller en bit himmel i min famn
                                                 ---

Man skulle haft kontakter in till en musikstudio, det hade varit riktigt roligt...känner ni någon som har det eller håller på med musik, så hojta till!

I eftermiddag blir det till att samla ihop loppisprylar, vår vind är full av gamla saker, och vi ska ta tillfället i akt att sälja lite gamla leksaker, barnkläder och annat bråte. Lunds arena, here we come! (De anordnar en stor loppis i morgon och jag och gossarna har bokat bord, jippee!). Trevlig helg på er! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar