Leta i den här bloggen

torsdag 10 februari 2011

Jag vadar bland leksaker - vad härligt!

Det är många som undrar om det inte är svårt att sitta hemma och jobba; "är det inte lätt att börja plocka och röja,  tvätta, diska etc"? Tvärtom! skulle jag vilja säga. Varför skulle jag hellre välja urtradiga saker när det finns ett superroligt jobb som väntar?? Jag har istället vant mig vid att man får vada fram bland leksaker på golvet när man är på väg till arbetsrummet och tränar mig då till att tänka "åh vad härligt, här har en liten solstråle varit framme och härjat och haft kul!" Det krävs regelbunden träning att ändra sitt invanda tankemönster, men det får jag också möjlihet till flera gånger om dagen.....så det är bra!  Idag har jag satt upp lite reklam på brevlådan i hopp om att alla mammor med barnvagn som passerar förbi på väg till kyrkans minsta skall se den. Är väl värt ett försök??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar