Leta i den här bloggen

torsdag 24 mars 2011

Den bästa "tänkemössan"

bockad, bockad, bockad....puh, nu var jag tvungen att ta en paus. Idag sitter jag och kollar verifikationer mot banken inför redovisning av moms. Det är ett tämligen varierat jobb jag har. Sådana här arbetsuppgifter kanske inte är de bästa och roligaste, men det måste göras och till lite musik strömmande från Spotify så går allt som en dans! Lyssnar just nu på världens mysigaste och finaste låt; I will be here av Steven Curtis Chapman. Denna låt måste vara enligt min mening den vackraste kärlekssången med den finaste melodislingan som någonsin skrivits. För er som aldrig hört den bifgogar jag en länk till youtube där jag såg att någon gjort ett riktigt fint bildspel till. Jag blir så sugen att komponera igen när jag hör pianospelet. Jag fick ju hastig och lustig ihop sången till min hemsida, men den låten kändes inte särskilt genomarbetad och väldigt "blabla" textmässigt. Skulle vara kul att få loss lite mer tid för musiken igen, den ligger och pockar precis som mitt målande gjort i många år. I lördags var jag på klassfest för det var 25 år sedan vi gick ut nian, och då var det två av tjejerna som kom ihåg en låt jag skrev på mellanstadiet som hette "skymningens mörker". Imponerande nog mindes de alla verser, melodi och refräng! Själv hade jag bara ett högst vagt minne av denna låt. Första låten jag skrev kommer jag ihåg var under mitt skrivbord,7 år gammal iklädd stor "tänkemössa" nerdragen för ansiktet - jag tyckte jag komponerade bättre då. Denna sång minns jag dock fortfarande hur den lät....Lite senare skrev jag en låt som handlade om ett "bågegäng" - hör och häpna att jag skrivit att "jag kör med min mysiga suzuki, ja vi är ett bågegäng....". Fniss, denna sång har min man haft väldigt roligt åt många gånger. Borde leta upp den på den gamla kassetten jag har den inspelad på och föra över den på digitalt medium. Något att spela för barnbarnen en gång! Nä nu får jag återgå till bankpapper och fakturor. Hoppas du har roligare för dig idag. Hörs imorgon!

1 kommentar:

  1. naw, vilken gullig mössa. Jag hade en likadan..

    SvaraRadera