Leta i den här bloggen

tisdag 8 mars 2011

Små ljusglimtar finns överallt!

Igår var det inte min dag. Tänk, att även på världens bästa och roligaste jobb finns dagar när ingenting vill sig. För det första sprängde det i bihålorna så varenda gång man böjde sig ner var det bara AJ, AJ, AJ. Nu ska Rhinocort-turbuhalern fram! (tur man är sjukvårdskunnig, lite egenvård är aldrig fel). Men mitt största bekymmer igår var att datorn betedde sig som ett trotsigt barn; och ville inte lyda för fem öre. Segt som Hubba Bubba, rena rama sirapen. Det var nästan så jag tänkte att kanske den lille faktiskt har hällt saft i den?? När jag var liten spillde jag nämligen saft i min kassettbandspelare, något jag aldrig glömmer, efter detta knastrade det varje gång jag hörde på mina favoritlåtar, grrrrr. Men efter lite tips av vänner på facebook igår och med hjälp av lite artiklar i PC för alla, verkar det som om datorn idag är på min sida. Nu håller vi tummarna! Har ni tänkt på denna tänkvärda mening -även en dålig dag har ljusglimtar - den är så sann, så sann. Hur jobbigt det än kan kännas ibland så finns det ALLTID något  bra som händer. Om det så bara är ett leende från ditt barn så kan detta kompensera för hela dagen, men då gäller det att verkligen lägga märke till de små händelserna! Öva på detta och var vaket uppmärksam så ska ni få se så mycket positivt som faktiskt händer runt omkring dig, hela tiden. Igår vände min dåliga dag när jag såg att Hannah Graaf bloggade om mina posters (läs här) som jag skickat till henne. Det gjorde mig glad att hon gillade dem så mycket att hon sätter upp dem både på kontoret och hemma i barnrummet. Roligt också att se att det låg en drös beställningar i inboxen imorse. Kul, kul! Nä, nu får jag sätta fart medan datorn är min bästa vän.... Tudeluu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar