Leta i den här bloggen

fredag 4 mars 2011

Gamla dammiga oljemålningar



Idag tar jag en paus från ihärdigt datorarbete, att bearbeta bilder vid datorn kräver sin insats från axel och arm. Aj,aj. Var nyss inne och rotade i mitt vindsutrymme. Då hittade jag travar av gamla oljemålningar som jag gjorde på 90-talet. Det var ett riktigt kärt återseeende av gamla dukar. Tänk, jag har inte målat något i olja sedan dess.  Det skulle verkligen vara kul att få riktigt blomma ut och göra ett mästerverk på en jättecanvas!! Eller flera mästerverk hade varit ännu bättre! Ja, jag får ha som mål att ha en utställning i vårt hobbyrum när allt är på plats. Man hinner inte allt, men kanske kan man få en oljemålarstund när minstingen är större, så kan han få måla bredvid på litet staffli. Jag blir alldeles varm av tanken. Vad härligt det är med barn, det är verkligen deras förtjänst att jag gör det jag gör idag. Efter det att de kom till världen har jag omprövat alla mina tidigare mål och värderingar. Barns bekymmersfria inställning till livet och barns omedvetna förmedling av glädje och livslust har fått  mig att omvärdera och sadla om. Tänk vad de har förmåga att inspirera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar