Leta i den här bloggen

torsdag 17 mars 2011

Vart tar självförtroendet egentligen vägen?




Det finns mycket tänkvärt. Saker som vi alla behöver påminna oss själva om gång på gång. Saker som gör att vi växer som personer ifall vi intalar oss om att det är så, om vi vågar tro på att det är så, om vi tränar på att säga att det faktiskt är så. Hur många gånger har man inte tvivlat på sin egen förmåga, fast det har varit helt obefogat ibland? Varför säger vi ofta att...nej, det där klarar jag inte.... Våga tro på dig själv! Sträck på dig och säg "Jag är bra precis som jag är", "jag klarar allt och lite till". Bara genom att säga det mår vi bättre tror jag! Barn är fantastiska på detta. Se på min treåring, han kan verkligen allt! Och s j ä l v, dessutom. Tala om självförtroende! Vart tar detta vägen med tiden egentligen? Något händer, that´s for sure. Vi har mycket att lära av barn. De lever i nuet, de tänker inte på morgondagen, de oroar sig inte för det som kanske kan hända, de är fulla av självförtroende och glädje. Som en liten påminnelse om detta har jag skapat de tre tavlorna jag visar här idag. "Har du tänkt på vad bra du är", "Idag är en riktigt bra dag" samt "Vågar du hoppa når du nya höjder". Påminn dig själv, det är du värd. Tror du på att det blir en riktigt bra dag, så blir det faktiskt så. Tavlorna kommer inom kort att kunna beställas till dig själv eller till din vän i webbshopen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar